Εκπαιδευτική εκδρομή στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Κλιματική Αλλαγή: Τι με νοιάζει; Τι με επηρεάζει;”

Την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Κλιματική Αλλαγή: Τι με νοιάζει; Τι με επηρεάζει;” στη Θεσσαλονίκη. Η σύμπραξη του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κοζάνης και του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης γίνεται στο πλαίσιο συνεργασίας των σχολικών μονάδων. Το θέμα αποτελεί 1 από τους 17 στόχους του ΟΗΕ για το 2030 και αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες επισκέφθηκαν το ΝΟΗΣΙΣ – ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ στο οποίο παρακολούθησαν τα εξής προγράμματα:

  • Tinkering – Το αργό και χάριν έχει
    Μέσα από την καινοτόμα προσέγγιση “Tinkering”, οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να χρησιμοποιήσουν ποικίλα υλικά, εργαλεία, ιδέες και μεθόδους και να δουλέψουν πάνω σε ένα project με στόχο τη δημιουργία φυσικών αντικειμένων. Ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων και ο τρόπος της διευκόλυνσης δημιούργησαν μια μαθησιακή εμπειρία, που προώθησε την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η δημιουργικότητα, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η επιμονή κ.ά. Στη δραστηριότητα «Το αργό και χάριν έχει» τα παιδιά δούλεψαν σε μικρές ομάδες συνδυάζοντας διαφορετικά υλικά με ευφάνταστους τρόπους, προκειμένου να κατασκευάσουν πάνω σε τρυπητό ταμπλό μια διαδρομή που θα επιβραδύνει όσο περισσότερο την κατακόρυφη πτώση μιας μπίλιας.
    Με την προσεκτική παρατήρηση και μέσα από τη μέθοδο της δοκιμής και λάθους, οι ομάδες συνεχώς βελτίωναν τις διαδρομές τους, ώσπου να πετύχουν τελικά μια μεγάλη σε μήκος διαδρομή και μια μεγάλη σε διάρκεια πτώση για την μπίλια τους. Στο τέλος του εργαστηρίου κάθε ομάδα παρουσίασαν στην ολομέλεια τη δική της μοναδική διαδρομή και χρονομετρήθηκε η διάρκεια πτώσης της μπίλιας τους.
  • Αποίκιση στον Άρη- Προκλήσεις και λύσεις
    Το σχέδιο του ανθρώπου να αποικίσει τον Άρη αποτελεί μια συνολική προσπάθεια, με πλήθος προκλήσεων. Τα παιδιά, δουλεύοντας σε ομάδες πάνω σε πέντε αποστολές, προσομοίασαν καταστάσεις που αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες, οι ειδικοί και οι αστροναύτες που εμπλέκονται στο σχέδιο αποικισμού του πλανήτη Άρη.
    Χρησιμοποιώντας tablets και καθοδηγούμενα από Android app, τα παιδιά μετακινήθηκαν από σταθμό σε σταθμό για να εκτελέσουν τις αποστολές σε συγκεκριμένο χρόνο.
    Κάθε αποστολή, ταξιδεύοντας τα παιδιά σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο και αναθέτοντάς τα συγκεκριμένους ρόλους, αξιοποίησε διαφορετικά διδακτικά μέσα και εργαλεία, επιδιώκοντας την καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων.
  • Το κλίμα της Γης
    Μια παρουσίαση που προβλήθηκε στο πλανητάριο και περιέγραφε το πώς η θέση της Γης στο ηλιακό σύστημα προσφέρει τις κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη και εξέλιξη της ζωής. Η ταινία παρουσιάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις κλιματικές συνθήκες του πλανήτη μας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των 2 σχολείων ήρθαν κοντά και συνεργάστηκαν για να λύσουν τους γρίφους των προγραμμάτων αλλά και προβληματίστηκαν από τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν στην ταινία που ακολούθησε.

Ευελπιστούμε σε μια νέα σύμπραξη!

Αρχηγός της εκδρομής ήταν ο διευθυντής του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κοζάνης κ. Ι. Κουρούς και συνοδοί η κ. Μ. Μαμλιάγκα από το 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης και ο κ. Χ. Τσινικοσμάογλου από το Καλλιτεχνικό Σχολείο Κοζάνης.

Author: gymkkoz